lipca 19, 2018

#4 ToKocham! - Moce, talenty i wszechświat


W tym poście mam dla was wspaniały film, na który musieliśmy długo czekać oraz świetną książkę, która skradła moje serce od pierwszych stron. Troszkę o magicznych mocach, troszkę o nowych, innych światach.


Film

Kiedy Helen rozwija swoją karierę zawodową, Bob zostaje w domu z dziećmi. Mężczyzna przekonuje się jakie to trudne zadanie, a rozwijające się nadprzyrodzone zdolności małego Jack-Jacka tego nie ułatwiają.

Kolejny szwarccharakter planuje swój niecny spisek - rodzina Iniemamocnych musi połączyć swoje siły, aby stawić czoło kolejnemu złoczyńcy.

Będąc w kinie doświadczyłam przeróżnych emocji - od głośnego śmiechu, przez smutek i współczucie, aż do strachu (głównie przy głośnych dźwiękach hahah).

Myślę, że najbardziej zabawnym wątkiem były nowo nabyte zdolności Jack-Jacka. Chłopiec z sekundy na sekundę potrafił zaskoczyć czymś nowym staczając swój pierwszy, prześmieszny „pojedynek”. Oczywiście nie był to jedyny problem, z którym pan Iniemamocny musiał się uporać - Maks jak zwykle jest pełny energii, a Wiola przeżywa rozterki miłosne.

O dreszczyk emocji przyprawiały przestępstwa nowego złego charakteru. Do swoich działań wykorzystywał dobrze znane wszystkim urządzenia. Iniemamocni musieli się nieźle wykazać, aby go pokonać.

Pomimo kilkunastu lat przerwy od pierwszej części, kontynuacja jest równie świetna. Z sali wyszłam w wyśmienitym humorze.





Książka

Na jednej z planet w odległej galaktyce żyją dwa nienawidzące się wzajemnie i walczące o władzę ludy. Losy Cyry i Akosa splatają się brutalnie. Początkowa wrogość przeradza się we wzajemne ukojenie. Kiełkujące uczucie wymaga zaprzeczenia dawnym relacjom, obsesjom, wyobrażeniom. Naznaczeni śmiercią, naznaczeni stratą. Wyzwoleni przez miłość. [źródło opisu]


Zdradzę wam, że strasznie ciężko jest mi napisać cokolwiek o tej książce. Zacznę od tego, że jest to zupełnie nowy, dobrze wykreowany świat z bardzo dziwnymi nazwami przy których łamałam sobie język opowiadając znajomym o tej powieści.

Akcja rozgrywa się w galaktyce składającej się z dziewięciu planet-narodów otoczonych wstęgą nurtu. Nurt przepływa przez każdego człowieka nadając mu specjalne zdolności - nie zawsze pożądane. Niektóre osoby posiadają też losy - coś, co na pewno wydarzy się w ich życiu, czego nie mogą zmienić.

Główny wątek opiera się na sporze dwóch wrogich sobie ludów - Shotet i Thuvhe, zamieszkujących jedną planetę. Dowiadujemy się, jak ta sytuacja wpływa na poszczególne osoby, jak zmienia się ich życie po ogłoszeniu publicznie wszystkich losów.

Zżyłam się z bohaterami. Są oni świetnie przedstawieni i pokochałam ich całym serduszkiem, razem z nimi przeżywałam ich wszystkie chwile radości i smutku.

Zbliżając się do końca książki byłam totalnym kłębkiem nerwów. Z jednej strony chciałam poznać zakończenie, dowiedzieć się, co stanie się z moimi ulubionymi bohaterami, a z drugiej strony nie chciałam kończyć tej historii, nie chciałam rozstawać się z tym światem.

Wiele osób może być uprzedzonych co do tej książki, zwłaszcza jeśli nie podobała im się Niezgodna, jednak nie zrażajcie się od razu. Jest to zupełnie inna, nowa historia, która was zaskoczy, wciągnie i zabawi się waszymi uczuciami, a po skończeniu od razu zapragniecie sięgnąć po kontynuację - Spętanych przeznaczeniem

Dla ułatwienia czytania podsyłam wam filmik, gdzie autorka, Veronica Roth, wymawia imiona i nazwiska głównych bohaterów. 




Piosenka

Marta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 DWA ŚWIATY , Blogger