lipca 24, 2019

#13 TOKOCHAM - Klasyka.


Cześć! ♥
Zostałam zmotywowana do napisania tego posta. Wielkie dzięki temu, kto do mnie napisał o 1 w nocy i mi dodał siły oraz ochoty na to.


FILM

,,Dwudziestosześcioletni Mozart przybywa do Wiednia, by prezentować swoją twórczość. Jego obecność drażni nadwornego kompozytora Józefa II - Antonio Salieriego, co jest powodem rywalizacji między artystami.''  - źródło

Film trwa ok. 3h – to tak na wstępie uprzedzam. Ale..to nie zmienia faktu, że film es genial. Dziękuję temu kto mi polecił ten film, bo pewnie inaczej nigdy bym go nie obejrzała. Film jest i zabawny i wzruszający. Przypomniał mi, że wielcy artyści tacy jak Mozart też są ludźmi z szalonym życiem, miłością i tęczą w głowie oprócz nut. Uwielbiam muzykę klasyczną, a Mozart jest jednym z moich ulubionych (jak nie ulubionym) kompozytorów.  Gdybym miała opisać dwoma słówkami ten film to powiedziałabym, że to ,,diamentowa nuta’’.  Amadeusz ukradł moje serce w tym filmie. Jego dziecięca radość w ogromnym talencie zostały pokazane idealnie.



KSIĄŻKA

,,Carrie White jest inna niż jej rówieśnicy. Nie chodzi na prywatki, nie interesują jej chłopcy, stanowi obiekt kpin i docinków. Matka - religijna fanatyczka - za wszelką cenę usiłuje uchronić ją przed grzechem. Pewnego razu Carrie buntuje się i idzie na szkolny bal. Gdy pada tam ofiarą okrutnego żartu, rozpętuje się piekło...'' - źródło

Tą króciutką książkę czytałam przez ponad pół roku. Jedyna książka, która była przeze mnie tak długo czytana. (brak czasu, chęci i ogólnie wszystkiego w tamtym momencie życia) Co nie zmienia faktu, że książka naprawdę mi się podobała. To jest pierwsza książka od Kinga, którą przeczytałam i muszę przyznać, że zachęciła mnie do następnych książek jego autorstwa. Co prawda czasem mi się dłużyły niektóre momenty, ale ogólnie było świetnie. Cudownie się czyta tę książkę w jakieś deszczowe wieczory. Tak dla klimatu, heh.

PIOSENKA

Kocham całym serduszkiem ten zespół! ♥


Sendia ღ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 DWA ŚWIATY , Blogger